Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van uw huurcontract stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik heb een nieuw rekeningnummer. Hoe geef ik dat door?

Algemeen

Je kunt je rekeningnummer makkelijk online aanpassen.

Wil je hulp? Kom dan langs in de woonwinkel. Maak hiervoor online een afspraak of bel naar 088-496 00 00. Neem je identiteitskaart mee. Na controle van je identiteitskaart en je bankpas passen wij het rekeningnummer voor je aan.

Ik krijg nog geld van WonenBreburg. Wanneer kan ik dit verwachten?

Algemeen

  • We betalen 1 keer per week op vrijdag. Je hebt het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening.
  • Soms staat er in een brief een andere periode waarin we betalen. Kijk daar goed naar.
  • Heb je een betalingsachterstand? Dan verrekenen we wat jij van ons krijgt en wat wij nog van jou krijgen.
  • Je moet er zelf voor zorgen dat we het juiste rekeningnummer van je hebben.

Kan iemand anders mijn rekeningnummer wijzigen?

Algemeen

Alleen de hoofdhuurder kan het rekeningnummer wijzigen. De hoofdhuurder is de persoon van wie de naam op het huurcontract staat.

Lukt het zelf niet? Dan kun je iemand machtigen die namens jou je rekeningnummer wijzigt. Klik hier voor het machtigingsformulier. 

Mag iemand anders voor mij de huur betalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Zorg dat die persoon je naam, adres en klantnummer in de omschrijving van de betaling zet.

Mag ik de huur na de eerste van de maand betalen?

Algemeen

Kun je de huur niet voor de afgesproken betaaldatum betalen? Neem dan contact op met de afdeling Huurincasso. Bel 088-496 00 00. Of mail naar huurincasso@wonenbreburg.nl

Moet ik een afspraak maken als ik een medewerker van de afdeling Huurincasso wil spreken?

Algemeen

Nee. Bel onze klantenlijn via 088-496 00 00. Een klantadviseur kan je doorverbinden met de afdeling Huurincasso. 

De afdeling Huurincasso is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9 uur en 17 uur. 

Wil je een persoonlijk gesprek met een incassoconsulent? Dan moet je wel een afspraak maken. Bel daarvoor de klantenlijn. Een medewerker kan een afspraak voor je maken. 

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

  • Met een automatische incasso.
  • Via de website kun je via iDeal betalen.
  • Je kunt de huur betalen via internetbankieren. Maak het bedrag over op rekeningnummer NL37BNGH0285007416. Vergeet niet je klantnummer en adres bij de overschrijving te vermelden.
  • Op afspraak bij een van onze kantoren van WonenBreburg bij de betaalautomaat met een bankpas. Maak hiervoor een afspraak via telefoonnummer 088-496 0000. Het is niet mogelijk om contant te betalen.
  • Let op! Vermeld altijd je naam, adres en klantnummer in de omschrijving.

Wanneer moet ik de huur betalen?

Algemeen

Maak je de huur zelf over? Dan doe je dat voor de 1e van de maand.

Betaal je via automatische incasso? Dan kun je kiezen of de huur wordt afgeschreven op de 1e, 15e of 25e van de maand (voorafgaand aan de volgende maand). Je kunt digitaal een automatische incasso regelen. Je moet daarvoor inloggen.

Welk rekeningnummer (IBAN code) kan ik vermelden bij een betaling aan WonenBreburg?

Algemeen

  • Het rekeningnummer (IBAN code) dat je moet vermelden bij het betalen van de huur is NL37BNGH0285007416

 

De huur van mijn kamer of zelfstandige studenteneenheid is opgezegd. Wanneer ontvang ik mijn waarborgsom en de eindafrekening?

Algemeen

Binnen drie weken na de einddatum ontvang je een eindafrekening. Deze eindafrekening bevat niet de afrekening van de servicekosten, deze komt apart, op een later moment. Na de eindafrekening kunnen wij de waarborgsom terugbetalen. Daarbij zijn twee mogelijkheden;

• Je krijgt nog geld van WonenBreburg. Heb je de kamer/woning goed opgeleverd? Dan krijg je je teveel betaalde huur en/of je waarborgsom terug. Dit verrekenen we met de eindafrekening of betalen we aan je terug.
• WonenBreburg krijgt nog geld van jou. Het kan gebeuren dat je niet alle verschuldigde huur hebt betaald. Ook kunnen wij kosten gemaakt hebben als je de kamer/woning beschadigd hebt, niet leeg of niet schoon hebt achtergelaten. Is het bedrag dat je aan ons moet betalen daardoor hoger dan wat jij van ons krijgt? Dan dien je het verschuldigde bedrag aan ons over te maken. De afrekening van je servicekosten vindt over het algemeen later plaats. Om de eindafrekening naar je nieuwe adres te kunnen sturen, hebben wij je nieuwe gegevens nodig. Vermeld deze daarom wanneer je de huur opzegt!