Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van uw huurcontract stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik heb een nieuw rekeningnummer. Hoe geef ik dat door?

U kunt uw rekeningnummer eenvoudig online aanpassen.

Lukt dit niet? U kunt ook een kopie van uw bankpas en legitimatiebewijs mailen naar contact@wonenbreburg.nl met het verzoek om uw bankrekeningnummer te wijzigen. Vermeld in de mail ook duidelijk uw naam en om welk adres het gaat

Ik krijg nog geld van WonenBreburg. Wanneer kan ik dit verwachten?

  • Alle uitbetalingen worden 1 keer per week, donderdagochtend, ter betaling aangeboden. Het bedrag staat uiterlijk de maandag erop op uw rekening.
  • Als u een betalingsachterstand heeft, wordt een tegoed hiermee verrekend.

Kan iemand anders mijn rekeningnummer wijzigen?

Alleen de hoofdhuurder kan het rekeningnummer wijzigen. Wanneer het u zelf niet lukt, dan kunt u iemand machtigen om uw gegevens voor u te wijzigen.

Mag iemand anders voor mij de huur betalen?

Ja, iemand anders mag voor u de huur betalen. Zorg wel dat uw naam, adres en klantnummer in de omscrhijving vermeld staan.

Mag ik de huur na de eerste van de maand betalen?

Kunt u de huur niet voor de 1ste van de maand betalen? Neem dan contact op met de afdeling Huurincasso. Wanneer u WonenBreburg machtigt om de huur van uw bankrekening af te schrijven, dan zijn er drie betaaldata mogelijk. WonenBreburg kan de huur op de de 1e van de maand, de 15e van de maand en de 25e voorafgaand aan de maand van uw rekening afschrijven. U heeft de mogelijkheid de betaaldata te kiezen welke bij uw financiële situatie past.

Moet ik een afspraak maken als ik een medewerker van de afdeling Huurincasso wil spreken?

Wilt u de incassoconsulent telefonisch spreken, dan is het niet nodig om een afspraak te maken. U kunt bellen naar het algemene telefoonnummer van WonenBreburg 088-4960000 en de medewerkers van het klantcontact centrum kunnen u doorverbinden met de afdeling huurincasso. De afdeling huurincasso is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 – 17.00 uur. Wilt u een face to face gesprek met een incassoconsulent, dan is het wel van belang dat u een afspraak maakt. Bel dan eerst naar het algemene telefoonnummer en er wordt voor u een afspraak ingepland.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

  • Met een automatische incasso.
  • Via de website kunt u via iDeal betalen.
  • Met een overschrijvingsformulier of acceptgirokaart op rekeningnummer NL37BNGH0285007416 t.n.v. WonenBreburg
  • Met internetbankieren op rekeningnummer NL37BNGH0285007416 t.n.v. WonenBreburg
  • Op een van onze kantoren van WonenBreburg bij de betaalautomaat met een bankpas, giropas of creditcard, op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur. Het is niet mogelijk om contant te betalen.
  • Let op! Vermeld altijd uw naam, adres en klantnummer in de omschrijving.

Wanneer moet ik de huur betalen?

Wanneer u de huur zelf overmaakt, betaalt u de huur voor de eerste dag van de maand. Wanneer u ervoor kiest om de huur automatisch van uw bankrekening af te laten schrijven, zijn er verschillende betaaldata mogelijk. U kunt digitaal een automatische incasso regelen. U moet daarvoor wel inloggen.

Welke IBAN code kan ik vermelden bij een betaling aan WonenBreburg?

  • De IBAN code die u moet vermelden bij het betalen van de huur is NL37BNGH0285007416