iLOQ – het nieuwe digitale sleutelsysteem

Op dit moment gebruikt u een Hewi-sleutel voor de centrale toegangsdeuren in uw woongebouw. Dat systeem is verouderd. Daarom stappen we over naar iLOQ. Net als bij Hewi is elke sleutel van iLOQ uniek gecodeerd. Veilig en betrouwbaar.  Op deze pagina vindt u uitgebreide informatie over het iLOQ-sleutelsysteem.

We gaan de sloten in woongebouwen in fases vervangen. U krijgt vanzelf bericht wanneer uw woongebouw aan de beurt is. 

Veel gevraagd over iLOQ

Hoe kan ik een iLOQ-sleutel bijbestellen?

Algemeen

Bij het uitreiken van de sleutels kunt een formulier invullen om 1 of meerdere sleutels bij te bestellen. We nemen contact met u op wanneer u de extra sleutel(s) op kunt komen halen. Hebt u geen formulier, dan kunt u deze ophalen in de woonwinkel. Of bel met 088-496 00 00, dan sturen we het formulier naar u toe. 

Studenten kunnen geen extra iLOQ-sleutel bijbestellen.

Mijn iLOQ-sleutel werkt niet, wat kan ik doen?

Algemeen

Het kan zijn dat u de sleutel moet bijwerken. Dat doet u als volgt:

  1. Houd de sleutel tegen de wandlezer zoals op deze afbeelding.
  2. De sleutel is klaar met bijwerken als u een geluidje hoort en/of als het lampje groen wordt (volgorde: rood – oranje - groen).

Lukt dat niet, dan kan er een probleem zijn met het slot. U kunt dan bellen naar 088 - 496 0000. 

Wanneer ontvang ik nieuwe sleutels?

Algemeen

U ontvangt een brief van WonenBreburg waarin staat hoe en wanneer u de nieuwe sleutels ontvangt. 

Hoe werkt het nieuwe iLOQ-systeem?

Algemeen

iLOQ werkt zonder batterijen. De sleutel wekt zelf de benodigde energie op wanneer de sleutel in de cilinder wordt gestopt. Het systeem is bestand tegen vorst en vocht. Net als bij Hewi is elke sleutel van iLOQ uniek gecodeerd. Lees ook de gebruiksaanwijzing.

Waar kan ik mijn oude Hewi-sleutels inleveren?

Algemeen

Op de dag dat de cilinders worden vervangen staat er een inleverbak in de toegangshal waar u uw oude sleutels in kunt doen. Doe dit in een gesloten envelop met uw adres en huisnummer erop.

Ik ben mijn iLOQ-sleutel verloren. Wat moet ik doen?

Algemeen

Bij een verloren iLOQ-sleutel neemt u zo spoedig mogelijk contact met ons op. Dit kan telefonisch (088 - 496 0000) of per mail (contact@wonenbreburg.nl).

Het is belangrijk dit zo snel mogelijk te doen. Wij blokkeren de verloren sleutel en u ontvangt een nieuwe sleutel.

Om de juiste sleutel te blokkeren, hebben we de sleutelnummers nodig van de overige sleutels die u nog in uw bezit heeft. Het sleutelnummer staat bovenop de rand van de sleutel.

U krijgt bericht van ons als u de nieuwe sleutel kunt ophalen. Vergeet niet om een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.

Mag iedereen die bij mij woont de iLOQ-sleutels in ontvangst nemen?

Algemeen

Nee, dat mag niet. Alleen de bewoner(s) die op het contract staan kunnen de iLOQ-sleutels in ontvangst nemen.

U kunt wel een machtiging invullen om iemand anders de sleutel in ontvangst te laten nemen.

Hoeveel extra iLOQ-sleutels mag ik bijbestellen?

Algemeen

U kunt tot 3 sleutels bijbestellen.

Heeft u meer sleutels nodig? Neem dan contact met ons op door te bellen naar: 088 – 496 00 00 of een e-mail te sturen naar contact@wonenbreburg.nl.

Studenten kunnen geen extra sleutels bijbestellen.

Hoe lang duurt het voordat ik de borg terugkrijg van mijn ingeleverde Hewi-sleutels?

Algemeen

De borg die u heeft betaald voor uw Hewi-sleutels, kunt u binnen 6 weken op uw rekening verwachten.

Ik ben niet aanwezig op de dag dat de nieuwe sleutels worden uitgereikt. Hoe kom ik aan mijn sleutels?

Algemeen

U kunt iemand machtigen om voor u de sleutels in ontvangst te nemen. Bij de brief die u krijgt, zit een machtigingsformulier.

Hoeveel kost een iLOQ-sleutel?

Algemeen

Een iLOQ-sleutel kost €25,- . 

Wanneer worden de sloten vervangen in mijn woongebouw?

Algemeen

Via posters die we zullen ophangen in uw woongebouw laten we u weten wanneer de nieuwe sloten worden geplaatst. Zo weet u op tijd wanneer u de nieuwe sleutels bij u moet dragen. Oude sleutels werken niet meer als de nieuwe sloten zijn geplaatst. 

Waarom stapt WonenBreburg over op het nieuwe iLOQ sleutelsysteem?

Algemeen

Op dit moment gebruikt u een Hewi-sleutel. Dat systeem is verouderd. Daarom stappen we over naar iLOQ. Dit systeem werkt zonder batterijen en is daardoor milieuvriendelijker. De sleutel wekt zelf energie op zodra u de sleutel in het slot stopt. Bovendien is het systeem niet gevoelig voor vorst en vocht. Net als bij Hewi heeft elke sleutel van iLOQ een unieke code. Dat is veilig en betrouwbaar.

Als ik mijn iLOQ-sleutel verlies, en ik heb een nieuwe sleutel nodig, zijn daar dan kosten aan verbonden?

Algemeen

Het kan altijd gebeuren dat u een sleutel verliest. Wij brengen niet direct kosten in rekening. Pas als u drie keer een sleutel bent verloren, brengen wij de sleutel in rekening. De kosten van een iLOQ-sleutel na verlies zijn € 25,- (dit is geen borg). 

Er is een storing aan het iLOQ-slot. Waar kan ik deze storing melden?

Algemeen

U kunt de storing telefonisch melden via ons klantcontactcentrum: 088 – 496 00 00.

Ik woon in een koopwoning. Kan ik een iLOQ-sleutel bijbestellen?

Algemeen

U kunt sleutels bijbestellen. Neem contact op met uw Vereniging van Eigenaren. Zij doen de aanvraag bij WonenBreburg. Als uw sleutel klaar is, nemen wij contact op om de sleutels te komen halen. Een sleutel kost € 25,- (dit is geen borg).

Mijn iLOQ-sleutel is kapot. Wat moet ik nu doen?

Algemeen

Neem contact met ons op. U krijgt een nieuwe sleutel.

U mag drie keer kosteloos uw sleutel laten vervangen (verloren of kapot). Vanaf de vierde keer zijn de kosten van een iLOQ-sleutel € 25,-.

We laten het u weten als u de nieuwe sleutel kunt ophalen. Neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Betaal ik borg voor de iLOQ-sleutel?

Algemeen

U krijgt 3 sleutels van WonenBreburg en u kunt er kosteloos 3 bijbestellen.

Daarvoor hoeft u geen borg te betalen. Wel brengen we kosten in rekening als u minder sleutels inlevert bij het beëindigen van het huurcontract.

Heeft u meer sleutels nodig? Dan vragen wij een borg van €25,-.