Algemeen
Voor het opmaken van de afrekening stook-, en servicekosten worden administratiekosten in rekening gebracht. Dit is altijd al zo geweest, maar dit bedrag werd eerder verwerkt in de (verbruiks)kosten. Vanaf nu is dit bedrag los zichtbaar op de afrekening. Per service element brengen we een percentage aan administratiekosten in rekening, de hoogte van dit percentage is wettelijk vastgesteld.
Heb je een afrekening gekregen waar een specificatie van een meetdienst bij zit?
Dan zijn de administratiekosten op de specificatie van de meetdienst zichtbaar. Je ziet deze dan niet terug op de afrekening van WonenBreburg.
heb je een afrekening gekregen die door WonenBreburg is opgemaakt?
Dan staat vanaf nu in een aparte regel genaamd 'Administratiekosten Service en Verbruik' beschreven wat je aan administratiekosten betaalt op je afrekening.
Je ziet in de regel onder de kolommen 'Totale kosten' '(verbruiks)Kosten' en ' Voorschot' een bedrag van € 0 staan. Dit heeft te maken de technische inrichting van ons systeem. Hier kunnen we helaas niets aan veranderen. Het bedrag van € 0 kun je negeren.
De administratiekosten worden per service element berekend en vervolgens bij elkaar opgeteld. Op je afrekening zie je om welke elementen het gaat. Dit opgetelde bedrag zie je in de kolom 'Verschil' staan.
Het wettelijk vastgesteld percentage aan berekende administratiekosten wordt over de totale kosten berekend, die zijn zichtbaar onder de kolom 'Totale kosten'. Het is helaas technisch niet mogelijk om de administratiekosten per service element apart te tonen, vandaar dat je alleen een totaal bedrag ziet.
heb je een afrekening ontvangen waarbij je als totaalbedrag een bedrag terugkrijgt? Dan staat er voor het opgetelde bedrag aan administratiekosten een -€. Dit is een administratieve rekensom. Omdat de andere bedragen die je terugkrijgt als een positief bedrag beschreven staan, komt er voor het bedrag dat je moet betalen een -€ te staan.