Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van uw huurcontract stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veelgestelde vragen

Welke IBAN code kan ik vermelden bij een betaling aan WonenBreburg?

  • De IBAN code die u moet vermelden bij het betalen van de huur is NL37BNGH0285007416

 

Op welke manier kan ik de huur betalen?

  • Met een automatische incasso.
  • Via de website kunt u via iDeal betalen.
  • Met een overschrijvingsformulier of acceptgirokaart op rekeningnummer NL37BNGH0285007416
  • Met internetbankieren op rekeningnummer NL37BNGH0285007416
  • Op een van onze kantoren van WonenBreburg bij de betaalautomaat met een bankpas, giropas of creditcard, op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur. Het is niet mogelijk om contant te betalen.
  • Let op! Vermeld altijd uw naam, adres en klantnummer in de omschrijving.

Mag ik de huur na de eerste van de maand betalen?

  • Kunt u de huur niet voor de 1ste van de maand betalen? Bijvoorbeeld omdat uw uitkering of salaris later aan u wordt overgemaakt? Neem dan contact op met de afdeling Huurincasso voor een andere betaaldatum.
  • De afdeling Huurincasso bekijkt dan met u of u in aanmerking komt voor een andere betaaldatum.
  • Houd er wel rekening mee dat u hiervoor een machtiging moet afgeven voor een automatische incasso. U kunt een e-mail sturen aan huurincasso@wonenbreburg.nl of telefonisch contact opnemen in de ochtenduren via 0900-0209 (50 ct/gesprek).

Ik heb een nieuw rekeningnummer. Hoe geef ik dat door?

Wanneer moet ik de huur betalen?

  • U betaalt de huur voor de eerste dag van de maand.

Hoe weet ik of ik een huurachterstand heb?

  • U kunt zien of u een huurachterstand heeft door in te loggen op uw persoonlijke pagina.
  • U kun ook bellen naar WonenBreburg op telefoonummer 0900-0209 (50 ct/gesprek).
  • U kunt ook een van onze woonwinkels bezoeken. Onze woonwinkel in Breda bevindt zich aan de Schorsmolenstraat 48 4811 VP Breda en onze woonwinkel in Tilburg bevindt zich aan de Joannes van Oisterwijkstraat 35 5041 AB  Tilburg.
  • De woonwinkels zijn geopend op op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur.

Ik krijg nog geld van WonenBreburg. Wanneer kan ik dit verwachten?

  • Alle uitbetalingen worden 1 keer per week, donderdagochtend, ter betaling aangeboden. Het bedrag staat uiterlijk maandag op uw rekening.
  • Als u een betalingsachterstand heeft, wordt een tegoed hiermee verrekend.

Wanneer wordt de acceptgiro voor de te betalen huur verzonden?

  •  Dit gebeurt tussen de 16e en 20e dag van de maand.

Moet ik een afspraak maken als ik een medewerker van de afdeling Huurincasso wil spreken?

  • Wilt u een medewerker van WonenBreburg spreken over uw huur? En wilt u zeker weten dat er iemand is om u te helpen? Bel dan eerst voor een afspraak met onze klantenlijn op telefoonnummer 0900-0209 (50 ct/gesprek).
  • De afdeling Huurincasso is in de ochtend bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur.

Kan iemand anders mijn rekeningnummer wijzigen?

  • Alleen de hoofdhuurder kan het rekeningnummer wijzigen. Kunt u dit zelf niet doen? Dan kunt u iemand machtigen om uw gegevens voor u te wijzigen.

Ik ben de acceptgiro om de huur te betalen kwijt. Wat moet ik doen?

  • Wij kunnen u geen nieuwe acceptgiro sturen.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de huur.
  • U kunt het geld ook zelf overmaken. Dit doet u op bankrekeningnummer: NL37BNGH0285007416.
  • Let op! Vermeld altijd uw naam, adres en klantnummer in de omschrijving.
  • U kunt de huur ook komen pinnen op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur in één van onze woonwinkels.
  • Onze woonwinkel in Tilburg is gevestigd aan de Joannes van Oisterwijkstraat 35 5041 AB  Tilburg.
  • Onze woonwinkel in Breda is gevestigd aan de Schorsmolenstraat 48 4811 VP Breda.

 

Mag iemand anders voor mij de huur betalen?

  • Ja, iemand anders mag voor u de huur betalen.

Wat is het Tilburgse Ondersteuningsfonds?

  • Het Tilburgse Ondersteuningsfonds is in het leven geroepen door de Gemeente Tilburg.
  • Het fonds is bedoeld om iedereen die in de problemen komt met de huurbetaling. Dit kan bijvoorbeeld komen door de extra huurverhogingen. Het fonds kan eventueel een gift of voorschot bieden voor het betalen van de huur.
  • U kunt alleen van dit fonds gebruik maken als u in Tilburg woont.
  • Heeft u een aanvraag ingediend bij het Tilburgse Ondersteuningsfonds en is deze afgewezen? En heeft u betalingsproblemen? Neem dan gerust contact op met WonenBreburg voor een betalingsregeling. Hoe eerder u aan de bel trekt, hoe beter wij u kunnen helpen. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar contact@wonenbreburg.nl.
Meer vragen (10)