Klachtenformulier invullen

Heeft u een klacht? Laat het ons weten.

Hieronder leest u meer over welke soorten klachten er zijn en hoe u deze kunt melden.

Veelgestelde vragen

Wat voor soort klacht kan ik bij WonenBreburg indienen?

  • Een technische klacht: Dit is een reparatie. Deze kunt u hier aanvragen of via onze klantenlijn:  0900-0209 (50 ct/gesprek) tijdens werkdagen tussen 08.30u-17.00u.
  • Een klacht over mensen in uw buurt: Probeer eerst zelf met uw buurtbewoners te praten. Lukt dat niet? Dan kan WonenBreburg voor u bemiddelen. Geef uw klacht door aan uw huismeester.
  • Een klacht over Klik voor Wonen en Klik voor Kamers: Deze moet u indienen bij de Toetsingscommissie van Klik voor Wonen of Klik voor Kamers (www.klikvoorwonen.nl en Klik voor Kamers).
  • Een klacht over een medewerker: Hiervoor kunt u het klachtenformulier gebruiken op www.wonenbreburg.nl .

Ik ben niet tevreden over de manier waarop mijn klacht is afgehandeld. Wat kan ik doen?

Heeft u een klacht over één van de volgende onderwerpen?

  • Woningtoewijzing: Uw inschrijving bij Woning in Zicht Afwijzing urgentie (termijn van insturen klacht is 6 weken na besluit Urgentiecommissie).
  • Afwijzing extra inschrijfduur: (termijn van insturen klacht is 6 weken na besluit).
  • Over de klachtenafhandeling door de aangesloten woningcorporaties en/of over het handelen van Woning in Zicht: dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de Klachtencommissie. Let op dat u de klacht binnen de termijn indient. Als u een klacht heeft ingediend bij een woningcorporatie of Woning in Zicht en u heeft na vier weken nog niets gehoord, dan kunt u ook een klacht indienen bij de Klachtencommissie.
  • Alle afspraken in verband met klachten kunt u nalezen in het reglement van de klachtencommissie. U kunt uw schriftelijke klacht sturen naar : Klachtencommissie Postbus 488 5000 AL Tilburg. U hoeft niet bang te zijn voor uw privacy. Alle partijen die betrokken zijn, zijn verplicht om uw gegevens geheim te houden.

 

Hoe meld ik (sociale) klachten?

  • Via e-mail naar contact@wonenbreburg.nl;
  • Via een brief Postbus 409 5000 AK Tilburg;
  • Telefonisch via 0900-0209 (50 ct/gesprek);
  • Persoonlijk aan de balie op één van de kantoren van WonenBreburg ;
  • Via het spreekuur van de consulent, complexbeheerder of de huismeester.

Wat gebeurt er met mijn klacht?

  • Hebben wij een klacht van u ontvangen? Dan sturen wij u binnen drie dagen een ontvangstbevestiging.
  • Binnen 14 dagen na de ontvangstbevestiging krijgt u een reactie op uw klacht. Hoort uw klacht thuis bij een andere instantie zoals een rechter of een huurcommissie? Dan laten wij u dit ook binnen 14 dagen weten.

Hoe kan ik een klacht over warmte of de warmtewet melden?

  • Neem contact op met de woonconsulent van uw wijk en ga in gesprek over uw klacht.
  • Komt u niet tot overeenstemming en u wilt toch een klacht indienen? Vul dan het klachtenformulier in dat op www.wonenbreburg.nl staat of stuur ons een e-mail contact@wonenbreburg.nl
  • Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u uw klacht indienen bij de geschillencommissie ‘Energie en water’ via www.degeschillencommissie.nl.
Meer vragen (2)