WSG

Informatie voor de voormalige huurders van WSG

Veelgestelde vragen

Ik huurde een woning bij WSG: neemt WonenBreburg mijn automatische incasso over?

  • Ja, u betaalde bij WSG uw huurprijs maandelijks per automatische incasso en WonenBreburg neemt deze automatische incasso over.
  • Dat betekent dat vanaf 1 december 2018 de totale huurprijs automatisch door ons van uw rekeningnummer wordt afgeschreven. Uw betaling wordt bijgeschreven op ons rekeningnummer NL37 BNGH 0285007416.

Hoe gaat het met de huurbetaling nu ik niet meer huur van WSG, maar van WonenBreburg?

U betaalt aan WSG de huur tot en met november 2018. Per 1 december 2018 betaalt u de huur aan uw nieuwe corporatie: WonenBreburg.

Machtigingen voor automatische betalingen worden door WonenBreburg overgenomen. Eventuele huurachterstanden draagt WSG ook over aan WonenBreburg.

Hoe weet WonenBreburg wat er speelt in mijn complex (van WSG)?

WSG heeft alle informatie over de huurovereenkomst of onderhoudszaken met WonenBreburg gedeeld. WonenBreburg is op de hoogte van de lopende zaken. Met alle bewonerscommissies is een kennismakingsbijeenkomst geweest.

Ik huurde eerst van WSG, nu van WonenBreburg. Wie rekent de servicekosten af?

WonenBreburg zorgt in de loop van 2019 voor de afrekening van 2018. Zij weet welke kosten en voorschotten er zijn betaald in 2018. Zij hebben een uitgebreide overdracht gehad van WSG.

Ik huurde eerst van WSG, nu van WonenBreburg. Bij wie moet ik terecht voor storingen of reparatieverzoeken?

WonenBreburg neemt alle onderhoudscontracten van WSG over. Ook de contracten met bijvoorbeeld schoonmaak- en tuinonderhoud worden overgenomen. Op die manier verloopt de overdracht zo geruisloos mogelijk.

Een reparatie vraagt u aan op de website of u belt met 0900-0209 (lokaal tarief).

Ik huurde van WSG, nu van WonenBreburg. Heb ik automatisch een glas- en rioolverzekering?

Ja, u bent als huurder van WonenBreburg automatisch verzekerd voor glasschade en rioolschade/verstopping. De kosten van de verzekering worden verrekend in maandelijkse servicekosten vanaf 1 januari 2019.

In december kunt u als voormalig huurder van WSG voor glasschade, contact opnemen met de glaslijn via telefoonnummer 0800-0207207.

  • De glasverzekering kost € 0,90 per maand. Heeft u vervolgens glasschade? Bel dan naar Verlaar Glasherstel, 0800 - 837 52 27.
  • De rioolverzekering kost € 0,50 per maand. Heeft u vervolgens rioolschade? Bel dan naar Van der Valk en De Groot telefoonnummer, (013) 303 00 38.
     

Wilt u geen verzekering afsluiten? Laat dit dan voor maandag 10 december aan ons weten.