Reparatie aanvragen

Heeft u een deur die klemt, een gebroken ruit of een lekkende kraan? Vraag dan online uw reparatie aan en plan zelf een afspraak op een tijdstip dat u uitkomt. Spoed in weekend/avond? Bel 0900-0209 (50 ct/gesprek). 

Veelgestelde vragen

Ik wil een reparatie aanvragen. Hoe doe ik dat?

  • Vraag hier uw reparatie aan. Heeft u geen internet? Bel dan de klantenlijn van WonenBreburg via 0900-0209 (50 ct/gesprek).
  • Liftstoringen kunt u rechtstreeks melden bij de liftenfirma die de lift beheert. Meestal ziet u op de lift een sticker staan met daarop de naam van de liftenfirma met het telefoonnummer erbij vermeld.
  • U mag het ook melden via de klantenlijn van WonenBreburg via 0900-0209 (50 ct/gesprek). Wij geven het dan namens u door aan de juiste liftenfirma.

Ik wil een reparatieverzoek verzetten of afzeggen. Wat moet ik doen en zijn hier kosten aan verbonden?

  • Bel hiervoor met de klantenlijn van WonenBreburg via 0900-0209 (50 ct/gesprek).
  • Als u de afspraak de dag ervoor vóór 17.00 uur verzet, worden de voorrijdkosten van € 37,50 niet in rekening gebracht.
  • Staat er nog gewoon een reparatie ingepland en bent u er niet op het afgesproken tijdstip? Dan brengen we de voorrijdkosten bij u in rekening.
  • U plant vervolgens zelf weer een nieuwe afspraak in. Binnen 10 dagen ontvangt u de rekening van de voorrijdkosten.

Hoe lang duurt het voordat een reparatie wordt uitgevoerd?

Hoe lang het duurt om een reparatie of een technische klacht op te lossen, hangt af van de urgentie die de reparatie of technische klacht heeft.

  • Urgentie 1 - onmiddellijk: Dit geldt voor problemen, die een onmiddellijk herstel eisen. Zonder onmiddellijk herstel ontstaat er grote schade of een gevaarlijke situatie. Een voorbeeld van urgentie 1 is een gaslek.
  • Urgentie 2 - binnen 24 uur: Dit zijn problemen, die uw woongenot ernstig verstoren of die de veiligheid van uw spullen in gevaar kunnen brengen. Denkt u hierbij aan een storing aan de verwarming waardoor u geen verwarmde woning en warm water heeft.
  • Urgentie 3 - binnen 3 dagen: Dit zijn problemen aan uw woning, die heel erg vervelend voor u zijn (bijvoorbeeld een lekkage aan het dak).
  • Urgentie 4 - binnen 8 dagen: Hieronder verstaan we problemen die vervelend of lastig zijn, zoals een deur of een raam, dat niet goed sluit.
  • Urgentie 5 - binnen 3 weken: Dit geldt voor alle overige reparaties.

Ik ben net verhuisd en er moet iets gerepareerd worden in mijn woning. Wat moet ik dan doen?

  • Binnen de eerste 48 uur (2 werkdagen) nadat het huurcontract is getekend is mag u dit melden bij uw mutatieopzichter. Dit is uw contactpersoon voor alle reparaties binnen deze periode.
  • Huurt u uw woning al langer dan 48 uur (2 werkdagen)? Vraag dan uw reparatie hier aan.
  • Heeft u geen internet? Bel dan de klantenlijn van WonenBreburg op 0900-0209 (50 ct/gesprek).
  • Liftstoringen meldt u rechtstreeks bij de betreffende liftenfirma of via de klantenlijn van WonenBreburg op 0900-0209 (50 ct/gesprek).

Ik heb een stroomstoring in mijn woning. Wat moet ik doen?

Wij adviseren altijd om eerst de zogeheten 'stekkerproef' uit te voeren, om te controleren dat de stroomstoring niet wordt veroorzaakt door kortsluiting van uw eigen apparaten.

Zo werkt de stekkerproef:

  • Schakel alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
  • Haal in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten en zet de lampen uit. Vergeet daarbij de tuin en de berging niet.
  • Schakel de groepen en de aardlekschakelaar opnieuw in de meterkast in.
  • Plaats de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook aan en wacht tot deze aanslaan. Vergeet daarbij ook niet de lampen aan te zetten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. U moet dit apparaat zelf repareren of vervangen.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting (dat gebeurt wanneer u teveel apparaten tegelijk op een stroomgroep heeft aanstaan)? En valt de stroom toch uit? Dat is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
  • U kunt dan bij WonenBreburg een reparatie aanvragen.
  • Let op: mocht de elektricien toch constateren dat de storing door uw eigen apparatuur of door uzelf is veroorzaakt, dan brengen wij alsnog de reparatiekosten bij u in rekening.

Wie vult mijn cv-ketel bij?

  • U bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het bijvullen van de cv-ketel.
  • Op de website van Feenstra www.feenstra.com staat precies uitgelegd hoe u dit moet doen.
  • Voor reparaties aan uw verwarming belt u met Feenstra, (088) 84 55 000. 

Waar kan ik onderhoudsklachten melden als ik in een gebouw woon met een vereniging van eigenaren (VVE)?

  • Voor alle klachten over onderhoud in uw huurwoning en in algemene ruimtes, kunt u contact opnemen met WonenBreburg via 0900-0209 (50 ct/gesprek)
  • U kunt ons ook bereiken via contact@wonenbreburg.nl.
  • Voor klachten over onderhoud in uw koopwoning en in algemene ruimtes, kunt u contact opnemen met uw vereniging van eigenaren.

Er is in mijn woning, berging en/of garage ingebroken. Wie vervangt de sloten van mijn woning, berging en/of garage?

WonenBreburg vervangt kosteloos het geforceerde slot. U moet dan wel aangifte hebben gedaan bij de politie en dit kunnen aantonen bij ons. Als er sprake is van gelijksluitende cilinders dan wordt alleen het geforceerde slot kosteloos vervangen. Als er op uw verzoek ook andere sloten vervangen moeten worden dan worden hier € 75,- voor in rekening gebracht. Dit geldt voor het eerste slot en € 12,50 voor de daarop volgende sloten die vervangen worden. Neem hiervoor contact op via 0900-0209 (50 ct/gesprek).

Welke materialen kan ik als huurder van WonenBreburg ophalen in de woonwinkel?

Tilburg: er is een aantal materialen die u zelf mag komen ophalen in de woonwinkel als deze stuk of aan vervanging toe zijn. Het gaat om de volgende materialen:

  • Douchekop (als u nu een witte plastic douchekop heeft)
  • Doucheslang (als u nu een witte plastic doucheslang heeft)
  • Wc-bril
  • Wc-deksel
  • Doucheputdeksel
  • Busje Isolith verf (hiermee kunt u muren of plafond voorbehandelen indien er sprake is van vocht of schimmel.) Daarna kunt u er gewoon overheen schilderen.

U hoeft voor deze materialen niet te betalen. Wel moet u zichzelf kunnen legitimeren. U vindt onze woonwinkel aan de Joannes van Oisterwijkstraat 35 5041 AB  Tilburg of aan de Schorsmolenstraat 48 4811 VP Breda. Wij zijn geopend  op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur.
Als blijkt dat er een defect is ontstaan door uw eigen schuld, zijn de kosten voor uw eigen rekening.


Breda: er is een aantal materialen die u zelf mag komen ophalen in de woonwinkel als deze stuk of aan vervanging toe zijn. Het gaat om de volgende materialen:

  • Douchekop (als u nu een witte plastic douchekop heeft)
  • Doucheslang (als u nu een witte plastic doucheslang heeft)
  • Wc-bril
  • Wc-deksel
  • Busje Isolith verf (hiermee kunt u muren of plafond voorbehandelen indien er sprake is van vocht of schimmel.) Daarna kunt u er gewoon overheen schilderen.

Maakt WonenBreburg mijn goten schoon?

  • Heeft u via WonenBreburg een rioolverzekering afgesloten? Dan zorgt WonenBreburg voor het schoonmaken van de dakgoten.
  • De kosten van deze verzekering zitten in uw servicekosten.
  • De servicekosten zijn onderdeel van uw maandelijkse huurprijs. De hoogte van dit bedrag kunt u zien door in te loggen op onze website.
  • Wilt u weten hoe vaak we de goten schoonmaken en wanneer? Dat hangt af van de situatie. Staan er bijvoorbeeld bomen rond de dakgoot? Dan zal de dakgoot sneller vol raken door de bladeren, die erin vallen. Deze dakgoten maken we vaker schoon dan dakgoten die minder snel vol raken.
  • Zit uw dakgoot al vol en moet deze eerder schoongemaakt worden? Vraag dit hier aan. Heeft u geen internet of lukt het niet om in te loggen? Bel dan onze klantenlijn via 0900-0209 (50 ct/gesprek). Wij komen uw dakgoot dan gratis schoonmaken.

Mijn geiser is kapot. Wat moet ik doen?

  • Woont u in Tilburg? Bel dan Feenstra (088) 84 55 000.
  • Woont u in Breda? Bel dan BSI: (076) 565 6525.

Wat is een open verbrandingstoestel?

  • Een open verbrandingstoestel  (badgeiser, keukengeiser,moederhaard gaskachel, gevelkachel en staande cv ketel) halen hun verbrandingslucht uit de ruimte waarin het toestel staat of hangt.
  • Als er te weinig aanvoer is van verse verbrandingslucht en als de installatie slecht wordt onderhouden dan stoot het toestel koolmonoxide uit.

Hoe bestel ik een nieuw naamplaatje?

U kunt telefonisch of in de woonwinkel een nieuw naamplaatje bestellen. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Wat zijn de kosten wanneer WonenBreburg een stopcontact plaatst in mijn meterkast?

  • De kosten bedragen € 75,- incl. BTW voor het bijplaatsen van een enkel stopcontact in de meterkast.
  • De kosten bedragen € 85,- incl. BTW voor het bijplaatsen van een dubbel stopcontact in de meterkast.

Herstelt WonenBreburg mijn schoorsteen als hier schade aan is ontstaan?

Schoorstenen herstellen wordt door de eigen dienst van WonenBreburg gedaan met een hoogwerker. Hiervoor sparen we (wekelijks) de betreffende adressen op waar men schade aan de schoorsteen heeft en voeren alle werkzaamheden dan uit op dezelfde dag. Als er echter spoed bij is, wordt het zo snel mogelijk ingepland. Onder spoed kunt u bijvoorbeeld verstaan loszittende stenen die naar beneden kunnen vallen.

Veegt WonenBreburg mijn schoorsteen?

  • Nee, WonenBreburg veegt geen schoorstenen. U kunt hiervoor zelf een bedrijf inschakelen.

Wat moet ik doen als de stortkoker verstopt zit?

U kunt dit doorgeven aan uw huismeester. Hij/zij heeft contact met het schoonmaakbedrijf zodat het opgelost wordt.

Meer vragen (14)