Automatische incasso

Met een automatische incasso machtigt u WonenBreburg om de huur van uw rekening af te schrijven. Automatisch betalen heeft veel voordelen. U betaalt altijd op tijd het juiste bedrag. En u kunt de machtiging altijd weer intrekken.

Veel gevraagd over Automatische incasso

Hoe kan ik mijn huur betalen?

Algemeen

U heeft meerdere mogelijkheden om uw huur te betalen. Hieronder leest u hier meer over.

Automatische incasso
U kunt de huur betalen via automatische incasso. Met een automatische incasso machtigt u WonenBreburg om de huur op de 1e, de 15e of de 25e (voorafgaand aan de maand) van de maand van uw rekening af te schrijven. Het is belangrijk dat er voldoende geld op uw bankrekening staat, op het moment dat WonenBreburg de huur af gaat schrijven.
Een automatische incasso is alleen van toepassing op de lopende huur. Betaling van overige vorderingen, zoals nota's en afrekeningen horen daar niet bij. Hiervoor moet u een aparte opdracht geven aan uw bank. Wanneer WonenBreburg 3 maanden achter elkaar de huur van uw rekening heeft proberen te incasseren, maar dit 3 keer niet is gelukt, wordt de automatische incasso beëindigd. U krijgt hiervan een bevestiging. U moet er dan zelf voor zorgen dat de huur op tijd betaald wordt.

Mijn WonenBreburg
U kunt uw huur betalen via Mijn WonenBreburg. Na het inloggen op uw persoonlijke pagina kiest u voor ‘Mijn facturen’ en vervolgens klikt u op ‘Direct betalen’. Hier kunt u gemakkelijk en veilig uw facturen betalen met iDEAL. 

Periodieke overschrijving
U kunt uw bank opdracht geven de huur maandelijks aan WonenBreburg over te maken. Wijzigt uw huurprijs? Dan moet u dit zelf wijzigingen bij uw bank. Anders kan het gebeuren dat u te weinig huur betaalt. Bankgegevens rekeningnummer (IBAN code): NL 37BNGH 0285007416 BIC code: BNGHNL2G t.n.v. WonenBreburg. U mag de huur ook komen pinnen in één van onze woonwinkels. Maakt u hiervoor een afspraak via telefoonnummer 088-496 0000.

Klik hier om zelf online uw betaalwijze aan te passen.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso. Wat is de reden dat mijn huur niet is afgeschreven?

Algemeen

Wij schrijven de huur altijd af rond de 1e van de maand, tenzij we iets anders met je afspreken.

Je kunt zelf een incassodatum kiezen: 1e van de maand, 15e van de maand of de 25e van de maand (voorafgaand aan de nieuwe maand).

Is de huur niet afgeschreven op de afgesproken datum? Dan kan het zijn dat er op dat moment niet genoeg geld op je bankrekening stond. Je moet de huur dan zelf naar ons overmaken. We proberen de huur niet nog een keer af te schrijven.

Soms kan het ook zijn dat er een blokkade op je rekening is. Je moet dan contact opnemen met je bank.

Ik wil de automatische incasso aanvragen of stopzetten. Hoe kan ik dit doen?

Algemeen

Wil je een automatische incasso aanvragen?

  • Dat kan online.
  • Of vul een machtigingskaart in.
  • Doe dat vóór de 15e van de maand. Doe je het na de 15e? Dan start de automatische incasso niet de volgende maand maar de maand daarna.

Wil je een automatische incasso stopzetten?

  • Dat kan online. Verander de betaalwijze naar ‘handmatig’.
  • Of vul een intrekkingskaart in.

 Een machtigingskaart of een intrekkingskaart nodig?

Vul de kaart in en stuur ‘m terug naar ons. Of geef hem bij ons af (in brievenbus woonwinkel).

De huur wordt op de 1e van de maand afgeschreven, tenzij je anders kiest

  • Je kunt ook kiezen voor de 15e van de maand of 25e van de maand (voorafgaand aan de volgende maand).
  • Wil je de datum veranderen? Dan moet je dat online doen of via een machtigingskaart.
  • Je krijgt een bevestiging als de datum is aangepast. En op welke datum de verandering ingaat.
  • Die bevestiging krijg je per mail als we jouw mailadres hebben. Hebben we dat niet, dan krijg je de bevestiging via de post.