Ik heb een klacht

Ben je ontevreden over de dienstverlening van WonenBreburg?  Dan kun je een klacht doorgeven. Hieronder lees je hoe je dat doet.  En wat er gebeurt als je een klacht hebt doorgegeven. 

Een klacht is iets anders dan dat er iets kapot is in huis, je onvrede met de buren hebt of overlast in de buurt.

Klacht doorgeven

Je kunt je klacht ook per brief doorgeven

Stuur de brief naar Postbus 409, 5000 AK Tilburg. 

Veel gevraagd over Klacht doorgeven

Ik heb een klacht en kom er niet uit met WonenBreburg. Wat kan ik doen?

Algemeen

Ben je ontevreden over de uitkomst of de oplossing voor je klacht?  Of over de manier waarop we met je klacht omgingen? Je kunt naar de Geschillencommissie of naar de Huurcommissie. Of zelfs naar de kantonrechter. Waar je naartoe kunt, hangt van je klacht af.  

Ging je klacht over Woning in Zicht, Klik voor Wonen of Klik voor Kamers?

  • Woning in Zicht:  je kunt naar de onafhankelijke geschillencommissie. Let op: je moet je klacht daar binnen 5 weken doorgeven (na afhandeling van je klacht).  
  • Klik voor Wonen & Klik voor Kamers: je kunt naar de Geschillencommissie Breda. Let op: je moet je klacht daar binnen 3 maanden na dagtekening van het schriftelijk (brief of e-mail) besluit doorgeven.

Alle afspraken over klachten/geschillen lees je in het reglement van de Geschillencommissie:

Wat gebeurt er nadat ik een klacht heb doorgegeven?

Algemeen

  1. Onze klachtencoordinator belt je binnen 2 werkdagen om je klacht te bespreken. Werkdagen zijn maandag tot en met vrijdag. 
  2. De klachtencoordinator stuurt je klacht naar de juiste afdeling of medewerker.
  3. De medewerker reageert binnen 10 werkdagen op de inhoud van je klacht.

Is je klacht afgehandeld?

  1. De klachtencoordinator belt je om te vragen of je tevreden bent over de afhandeling. Ben je niet tevreden? Dan kan de klachtencoordinator je vertellen wat je nog kunt doen.
  2. Je krijgt via de mail een vragenlijst. Daarin kun je aangeven wat je vindt van de manier waarop we met je klacht omgingen.