Reparatie aanvragen

Reparatieverzoeken kunt u tijdelijk alleen telefonisch bij ons melden via 088-496 00 00. 

Veel gevraagd over Reparatie aanvragen

Als het schilderwerk beschadigd is nav glasherstel: hoe wordt dit opgelost?

Algemeen

Het schilderwerk wordt door een schildersbedrijf of de glashersteller hersteld.

Herstelt WonenBreburg mijn schoorsteen als hier schade aan is ontstaan?

Algemeen

Schoorstenen herstellen wordt door de eigen dienst van WonenBreburg gedaan met een hoogwerker. Hiervoor sparen we (wekelijks) de betreffende adressen op waar men schade aan de schoorsteen heeft en voeren alle werkzaamheden dan uit op dezelfde dag. Als er echter spoed bij is, wordt het zo snel mogelijk ingepland. Onder spoed kunt u bijvoorbeeld verstaan loszittende stenen die naar beneden kunnen vallen.

Hoe lang duurt het voordat een reparatie wordt uitgevoerd?

Algemeen

Hoe lang het duurt om een reparatie of een technische klacht op te lossen, hangt af van de urgentie die de reparatie of technische klacht heeft.

• Urgent = onmiddellijk herstel, nog dezelfde dag;
• Spoed = herstel in 24 uur;
• Ongemak = herstel in 3 tot 8 werkdagen;
• Regulier = dit zijn de overige reparatieverzoeken, die normaliter in 3 weken hersteld moeten zijn.

Let op: vanwege Corona zijn op dit moment de termijnen anders. Hier leest u daar meer over.

Ik ben net verhuisd en er moet iets gerepareerd worden in mijn woning. Wat moet ik dan doen?

Algemeen

  • Binnen de 4 weken nadat het huurcontract is getekend is mag u dit melden bij uw wijkopzichter. Dit is uw contactpersoon voor alle reparaties binnen deze periode.
  • Huurt u uw woning al langer dan 4 weken? Vraag dan uw reparatie hier aan.
  • Heeft u geen internet? Bel dan de klantenlijn van WonenBreburg op 088-496 00 00.
  • Liftstoringen meldt u rechtstreeks bij de betreffende liftenfirma of via de klantenlijn van WonenBreburg op 088-496 00 00.

Ik ben student en ik maak gebruik van de wasserette in mijn complex, waar kan ik storingen melden?

Algemeen

  • Je kunt bellen naar het telefoonnummer dat vermeld staat in de wasserette.
  • De wasserette is in beheer van "Laundry Use." Zie ook:

    website laundry use

  • WonenBreburg kan storingen aan de wasmachines niet verhelpen.

Ik ben student. Hoe geef ik storingen aan mijn internet door?

Algemeen

Storingen

  • Gebruik je internet van Teleplaza en heb je vragen, problemen of storingen met je internetverbinding? Dan kun je tijdens kantoortijden (09:00 – 17:00) terecht bij Teleplaza via (013) 762 07 77 of via contact@teleplaza.nl.


 

Ik heb een stroomstoring in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

1. Situatie: ik heb nergens stroom!
Controleer dan in uw meterkast;
a. als alle schakelaars van de groepenkast in staan (omhoog) en er desondanks geen stroom is, dan moet u de T-knop (Testknop) van aardlekschakelaar indrukken.
Voorbeeld groepenkast
b. als bij indrukken van de T knop niets gebeurt, dan is de Hoofdzekering defect.
Bel dan uw Netwerkbeheerder Enexis. Hier kan WonenBreburg niets in betekenen.
c. als bij indrukken van de T knop de schakelaar uit --/omlaag springt (bij de aardlek die je indrukt) dan komt er dus stroom op de meterkast, maar wordt niet naar de woning gevoerd. In dat geval moet de monteur van WonenBreburg worden ingeschakeld.

2. Situatie: ik heb gedeeltelijk geen stroom!
Controleer dan in uw meterkast;
a. als alle schakelaars van de groepenkast in staan (omhoog) of alle stoppen heel zijn (bij oud model groepenkast) en er desondanks gedeeltelijk geen stroom is, dan moet de monteur van WonenBreburg worden ingeschakeld! U hoeft dan geen stekkerproef te verrichten.
Voorbeeld oud model stoppenkast
b. zijn de groepenschakelaars uitgesprongen (omlaag), dan moet u deze eerst weer omhoog zetten;

  • springt de schakelaar dan meteen weer uit? dan is er ergens kortsluiting in die groep,
  • de kortsluiting zit dan ergens in een apparaat of lamp,
  • met de Stekkerproef kunt u achterhalen in welk apparaat de kortsluiting zit.

Zo werkt de stekkerproef:

  • Schakel álle groepenschakelaars én aardlekschakelaars in de meterkast uit (schakelaars omlaag) of verwijder de stoppen van de groepen (uitdraaien).
  • Haal vervolgens in de hele woning alle stekkers uit de stopcontacten en zet lampen uit. Vergeet de tuin, berging en de zolder niet; ook de stekkers van CV en/of MV-box als ook stekkers van inbouwapparatuur (koelkast, vrieskist, vaatwasser, magnetron, afzuigkap etc.).
  • Schakel dan alle groepenschakelaars en de aardlekschakelaars weer in (omhoog).
  • Plaats de stekkers één voor één terug in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook aan en wacht tot deze aanslaan. Vergeet ook niet de lampen aan te zetten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat de storing! U moet dit apparaat zelf repareren of vervangen.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? En is er ook geen sprake van overbelasting (wanneer u teveel apparaten tegelijk op een stroomgroep heeft aanstaan)? En de stroom valt desondanks uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. U kunt dan bij WonenBreburg een reparatie aanvragen.
  • Let op: in de meeste gevallen ligt de oorzaak van kortsluiting in uw eigen apparatuur. Mocht de elektricien constateren dat de storing door uw eigen apparatuur of door uzelf is veroorzaakt, dan brengen wij u de reparatiekosten in rekening.

Ik wil een reparatieverzoek verzetten of afzeggen. Wat moet ik doen en zijn hier kosten aan verbonden?

Algemeen

  • Bel hiervoor met de klantenlijn van WonenBreburg via 088-496 00 00.
  • Als u de afspraak de dag ervoor vóór 17.00 uur verzet, worden de voorrijdkosten van € 37,50 niet in rekening gebracht.
  • Staat er nog gewoon een reparatie ingepland en bent u er niet op het afgesproken tijdstip? Dan brengen we de voorrijdkosten bij u in rekening.
  • U plant vervolgens zelf weer een nieuwe afspraak in. Binnen 10 dagen ontvangt u de rekening van de voorrijdkosten.

Mijn geiser is kapot. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als uw geiser kapot is, neemt u dan contact op met Feenstra. Zij zijn bereikbaar op 088-8455000.

Veegt WonenBreburg mijn schoorsteen?

Algemeen

  • Nee, WonenBreburg veegt geen schoorstenen. U kunt hiervoor zelf een bedrijf inschakelen.

Wat is een spoedreparatie?

Algemeen

Onder een spoedreparatie wordt verstaan:

  • Een gaslekkage
  • Een water lekkage (met urgentie)
  • Geen elektriciteit
  • Uitval van voorzieningen waarbij de veiligheid in geding is, bijvoorbeeld een kapotte ruit of voordeur.

Lees hier voor welke spoedreparaties wij naar u toe komen.

Wat moet ik doen als de stortkoker verstopt zit?

Algemeen

U kunt dit doorgeven aan uw buurtbeheerder. Hij/zij heeft contact met het schoonmaakbedrijf zodat het opgelost wordt.

Wat zijn de doorlooptijden bij glasherstel?

Algemeen

- Spoed indien kans op letsel/letselschade
- Urgentie hoog: indien kans op inbraak of inwatering.
 

Wat zijn de kosten wanneer WonenBreburg een stopcontact plaatst in mijn meterkast?

Algemeen

  • De kosten bedragen € 75,- incl. BTW voor het bijplaatsen van een enkel stopcontact in de meterkast.
  • De kosten bedragen € 85,- incl. BTW voor het bijplaatsen van een dubbel stopcontact in de meterkast.

Ik wil een lift storing melden. Hoe doe ik dat?

Algemeen

De lift(en) in het complex waar u woont worden beheerd door de lift leverancier. Er staat vermeld op de lift welke leverancier het betreft. De contact gegevens staan hierbij vermeld. U mag bij hen telefonisch melden dat er een storing is aan de lift. 

Ik heb een verstopping in mijn woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

  • U mag bellen met het bedrijf v.d. Valk en de Groot. Het telefoonnummer is:  013-3030038
  • Zij plannen met u een afspraak in om de verstopping te verhelpen.

Ik ben student en ik wil een reparatie aanvragen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

  • Reparatieverzoeken kun je tijdelijk alleen telefonisch bij ons melden via 088-496 00 00. 
  • Voor studentenkamers geldt dat dat wij de afspraak plannen met de melder.
  • Er moet dus altijd iemand aanwezig zijn op de geplande datum en dagdeel. Zodat de deur open gemaakt kan worden voor onze vakman. Dit geldt ook voor algemene ruimten zoals de gezamenlijke keuken en badkamer etc.
  • Dit om te voorkomen dat onze vakmannen onaangekondigd een studentenhuisvesting inclusief algemene ruimten zouden betreden.
  • Als de deur niet wordt geopend zal de vakman bellen naar het bij ons bekende telefoon nummer van de melder. Is er geen gehoor dan zal er een factuur van aan de aanvrager worden verstuurd vanwege het niet thuis zijn op de bevestigde reparatie afspraak.