Reparatie aanvragen

Wil je een reparatie melden? Dat kan alleen door te bellen, omdat wij er dan zoveel mogelijk voor kunnen zorgen dat reparaties in één keer goed worden gedaan. Dat is wel zo fijn. Bel ons via 088-496 00 00 om je reparatie te melden. 

Veel gevraagd over Reparatie aanvragen

Schade door hulpdiensten

Algemeen

Is er schade aan uw woning wegens het binnentreden door ambulance,  politie of brandweer? Of is er een slotenmaker geweest van WBB om de woning open te maken of te zorgen dat de deur weer dicht kan?

Dit is dan altijd voor uw eigen rekening. U kunt de schade bespreken met uw eigen inboedelverzekering of met de betrokken dienst (ambulance, politie, brandweer).

Het maakt niet uit of de inval in uw ogen terecht of onterecht is. WonenBreburg is hier geen partij in.

Als het schilderwerk beschadigd is nav glasherstel: hoe wordt dit opgelost?

Algemeen

Het schilderwerk wordt door een schildersbedrijf of de glashersteller hersteld.

Herstelt WonenBreburg mijn schoorsteen als hier schade aan is ontstaan?

Algemeen

Schoorstenen herstellen wordt door de eigen dienst van WonenBreburg gedaan met een hoogwerker. Hiervoor sparen we (wekelijks) de betreffende adressen op waar men schade aan de schoorsteen heeft en voeren alle werkzaamheden dan uit op dezelfde dag. Als er echter spoed bij is, wordt het zo snel mogelijk ingepland. Onder spoed kunt u bijvoorbeeld verstaan loszittende stenen die naar beneden kunnen vallen.

Hoe lang duurt het voordat een reparatie wordt uitgevoerd?

Algemeen

Hoe lang het duurt om een reparatie of een technische klacht op te lossen, verschilt. Het hangt af van de urgentie van de reparatie of technische klacht.

• Urgent = onmiddellijk herstel, nog dezelfde dag;
• Spoed = herstel in 24 uur;
• Ongemak = herstel in 3 tot 8 werkdagen;
• Regulier = dit zijn de overige reparatieverzoeken, die normaal in 3 weken hersteld moeten zijn.

Ik ben net verhuisd en er moet iets gerepareerd worden in mijn woning. Wat moet ik dan doen?

Algemeen

  • Binnen de 4 weken nadat het huurcontract is getekend is mag u dit melden bij uw wijkopzichter. Dit is uw contactpersoon voor alle reparaties binnen deze periode.
  • Huurt u uw woning al langer dan 4 weken? Vraag dan uw reparatie hier aan.
  • Heeft u geen internet? Bel dan de klantenlijn van WonenBreburg op 088-496 00 00.
  • Liftstoringen meldt u rechtstreeks bij de betreffende liftenfirma of via de klantenlijn van WonenBreburg op 088-496 00 00.

Ik ben student en ik maak gebruik van de wasserette in mijn complex, waar kan ik storingen melden?

Algemeen

  • Je kunt bellen naar het telefoonnummer dat vermeld staat in de wasserette.
  • De wasserette is in beheer van "Wasbeheer" 
  • WonenBreburg kan storingen aan de wasmachines niet verhelpen.

Wasbeheer is telefonisch of via WhatsApp bereikbaar op het volgende nummer: 085-004 6649. Je mag ook mailen naar: service@wasbeheer.nl 

Ik ben student. Hoe geef ik storingen aan mijn internet door?

Algemeen

Gebruik je internet van Teleplaza en heb je vragen over of problemen met internetverbinding? Dan kun je een ticket aanmaken via

www.wonenbreburg.teleplaza.nl/

. Voor storingen bel je (013) 762 07 77.

Ik heb een stroomstoring in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

1. Situatie: ik heb nergens stroom!
Controleer dan in uw meterkast;
a. als alle schakelaars van de groepenkast in staan (omhoog) en er desondanks geen stroom is, dan moet u de T-knop (Testknop) van aardlekschakelaar indrukken.
Voorbeeld groepenkast
b. als bij indrukken van de T knop niets gebeurt en er brandt geen lampje op de (slimme) meter, dan is de hoofdzekering defect.
Bel dan uw netwerkbeheerder Enexis. Hier kan WonenBreburg niets in betekenen.
c. als bij indrukken van de T knop de schakelaar uit --/omlaag springt (bij de aardlek die je indrukt) dan komt er dus stroom op de meterkast, maar wordt niet naar de woning gevoerd. In dat geval moet de monteur van WonenBreburg worden ingeschakeld.

2. Situatie: ik heb gedeeltelijk geen stroom!
Controleer dan in uw meterkast;
a. als alle schakelaars van de groepenkast in staan (omhoog) of alle stoppen heel zijn (bij oud model groepenkast) en er desondanks gedeeltelijk geen stroom is, dan moet de monteur van WonenBreburg worden ingeschakeld! U hoeft dan geen stekkerproef te verrichten.
Voorbeeld oud model stoppenkast
b. zijn de groepenschakelaars uitgesprongen (omlaag), dan moet u deze eerst weer omhoog zetten;

  • springt de schakelaar dan meteen weer uit? dan is er ergens kortsluiting in die groep,
  • de kortsluiting zit dan ergens in een apparaat of lamp,
  • met de Stekkerproef kunt u achterhalen in welk apparaat de kortsluiting zit.

Zo werkt de stekkerproef:

  • Schakel álle groepenschakelaars én aardlekschakelaars in de meterkast uit (schakelaars omlaag) of verwijder de stoppen van de groepen (uitdraaien).
  • Haal vervolgens in de hele woning alle stekkers uit de stopcontacten en zet lampen uit. Vergeet de tuin, berging en de zolder niet; ook de stekkers van CV en/of MV-box als ook stekkers van inbouwapparatuur (koelkast, vrieskist, vaatwasser, magnetron, afzuigkap etc.).
  • Schakel dan alle groepenschakelaars en de aardlekschakelaars weer in (omhoog).
  • Plaats de stekkers één voor één terug in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook aan en wacht tot deze aanslaan. Vergeet ook niet de lampen aan te zetten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat de storing! U moet dit apparaat zelf repareren of vervangen.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? En is er ook geen sprake van overbelasting (wanneer u teveel apparaten tegelijk op een stroomgroep heeft aanstaan)? En de stroom valt desondanks uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. U kunt dan bij WonenBreburg een reparatie aanvragen.
  • Let op: in de meeste gevallen ligt de oorzaak van kortsluiting in uw eigen apparatuur. Mocht de elektricien constateren dat de storing door uw eigen apparatuur of door uzelf is veroorzaakt, dan brengen wij u de reparatiekosten in rekening.

Ik wil een reparatie aanvragen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Een reparatie melden kan alleen door te bellen naar 088 - 496 00 00, omdat wij er dan zoveel mogelijk voor kunnen zorgen dat reparaties in één keer goed worden gedaan. Dat is wel zo fijn. 

Ik wil een reparatieverzoek verzetten of afzeggen. Wat moet ik doen en zijn hier kosten aan verbonden?

Algemeen

  • Bel hiervoor met de klantenlijn van WonenBreburg via 088-496 00 00.
  • Als u de afspraak de dag ervoor vóór 17.00 uur verzet, worden de voorrijdkosten van € 37,50 niet in rekening gebracht.
  • Staat er nog gewoon een reparatie ingepland en bent u er niet op het afgesproken tijdstip? Dan brengen we de voorrijdkosten bij u in rekening.
  • U plant vervolgens zelf weer een nieuwe afspraak in. Binnen 10 dagen ontvangt u de rekening van de voorrijdkosten.

Mijn geiser is kapot. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als uw geiser kapot is, neemt u dan contact op met Feenstra. Zij zijn bereikbaar op 088-8455000.

Veegt WonenBreburg mijn schoorsteen?

Algemeen

  • Nee, WonenBreburg veegt geen schoorstenen. U kunt hiervoor zelf een bedrijf inschakelen.

Wat is een spoedreparatie?

Algemeen

Onder een spoedreparatie wordt verstaan:

  • Een gaslekkage
  • Een water lekkage (met urgentie)
  • Geen elektriciteit
  • Uitval van voorzieningen waarbij de veiligheid in geding is, bijvoorbeeld een kapotte ruit of voordeur.

Lees hier voor welke spoedreparaties wij naar u toe komen.

Wat moet ik doen als de stortkoker verstopt zit?

Algemeen

U kunt dit doorgeven aan uw buurtbeheerder. Hij/zij heeft contact met het schoonmaakbedrijf zodat het opgelost wordt.

Wat zijn de doorlooptijden bij glasherstel?

Algemeen

- Spoed indien kans op letsel/letselschade
- Urgentie hoog: indien kans op inbraak of inwatering.
 

Wat zijn de kosten wanneer WonenBreburg een stopcontact plaatst in mijn meterkast?

Algemeen

  • De kosten bedragen € 75,- incl. BTW voor het bijplaatsen van een enkel stopcontact in de meterkast.
  • De kosten bedragen € 85,- incl. BTW voor het bijplaatsen van een dubbel stopcontact in de meterkast.
  • Betreft het een extra stopcontact t.b.v. glasvezel? Dan zijn er geen kosten voor u.

Ik wil een lift storing melden. Hoe doe ik dat?

Algemeen

De lift(en) in het complex waar u woont worden beheerd door de lift leverancier. Er staat vermeld op de lift welke leverancier het betreft. De contact gegevens staan hierbij vermeld. U mag bij hen telefonisch melden dat er een storing is aan de lift. 

Ik heb een verstopping in mijn woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

  • U mag bellen met het bedrijf van der Velden Rioleringsbeheer. Het telefoonnummer is:  013-463 69 85.
  • Zij plannen met u een afspraak in om de verstopping te verhelpen.

Ik ben student en ik wil een reparatie aanvragen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

  • Reparatieverzoeken kun je tijdelijk alleen telefonisch bij ons melden via 088-496 00 00. 
  • Voor studentenkamers geldt dat dat wij de afspraak plannen met de melder.
  • Er moet dus altijd iemand aanwezig zijn op de geplande datum en dagdeel. Zodat de deur open gemaakt kan worden voor onze vakman. Dit geldt ook voor algemene ruimten zoals de gezamenlijke keuken en badkamer etc.
  • Dit om te voorkomen dat onze vakmannen onaangekondigd een studentenhuisvesting inclusief algemene ruimten zouden betreden.
  • Als de deur niet wordt geopend zal de vakman bellen naar het bij ons bekende telefoon nummer van de melder. Is er geen gehoor dan zal er een factuur van aan de aanvrager worden verstuurd vanwege het niet thuis zijn op de bevestigde reparatie afspraak.