Geen warm water? Waarschijnlijk staat uw boiler uit.

We krijgen meldingen van huurders dat zij geen warm water hebben. Dat komt doordat het TF-signaal per 1 juli niet meer wordt uitgezonden door netbeheerders. Het TF-signaal zorgt ervoor dat uw boiler ’s nachts automatisch opwarmt.

Landelijk
Omdat de netbeheerders het signaal overdag hebben uitgezet, blijven veel boilers in het hele land uit staan (tegen onze verwachtingen in). Dat levert vervelende situaties en ongemak op. In de meeste gevallen kunt u uw boiler zelf inschakelen. Daarvoor houdt u dit stappenplan aan: Blijft mijn boiler werken als het TF-signaal uitgaat?
De boiler moet weer opwarmen, daarom kan het gemiddeld 1 tot 1,5 uur duren tot u weer warm water heeft.

Het kan ook zo zijn dat u een TF-ontvanger heeft zoals op de foto hieronder (klik op de foto om deze te vergroten). Op deze ontvanger ziet u een kleine driehoek, de letter T en een palletje (blauw omcirkeld op de afbeelding). Druk het palletje 5 seconden omhoog en uw boiler gaat weer aan. Dit hoeft u maar één keer te doen.

Tilburg
In Tilburg doet zich op veel adressen een andere situatie voor: het kan zijn dat u een elektrische boiler én een elektronische TF-ontvanger heeft die niet met de hand in te schakelen is. Dan kunt u deze dus niet handmatig aanzetten.

Als tijdelijke oplossing kunt u als bewoner als volgt zelf warm water regelen in uw woning (lees onder de foto verder). We zijn in afwachting van een definitieve oplossing. 

  • U ziet 2 knoppen op uw boiler, zoals op bovenstaande foto. De knoppen kunnen wat afwijken van de afbeelding. Ze kunnen bijvoorbeeld een andere kleur hebben.
  • Met de linkerknop kunt u de boiler tijdelijk aanzetten. Draai deze knop van 0 naar 120 minuten. Uw boiler zal dan 2 uur verwarmen. Dit moet iedere dag, afhankelijk van het verbruik van warm water, gedaan worden.
  • Met de rechterknop regelt u de temperatuur van het water (indien nodig).

Contact
Hopelijk heeft u ondertussen weer warm water.
Heeft u het stappenplan gevolgd, de tijdelijke oplossing geprobeerd en werkt uw boiler nog niet? Neem dan contact met ons op via 088-496 00 00.
Meer informatie over het TF-signaal en het dubbeltarief voor stroom, vindt u hier.